COMMENTS / 0

Do rozmowy z klientem należy się dobrze przygotować. Doskonale wie to każdy agent ubezpieczeniowy. By jednak wyjść na profesjonalistę, warto korzystać z nowoczesnych rozwiązań i zaopatrzyć się w dobrej jakości sprzęt.

Ponieważ agent ubezpieczeniowy większość swojego dnia pracy spędza na spotkaniach z klientami, te zaś nie zawsze odbywają się w biurze, pojawia się pytanie, co powinien mieć przy sobie, by szybko i profesjonalnie zaprezentować ofertę? Duży ułatwieniem są nowoczesne rozwiązanie w zakresie sprzętu. Korzystając z laptopa czy tabletu, agent ubezpieczeniowy ma możliwość przygotowania np. prezentacji, która pozwoli mu na szybkie zapoznanie zainteresowanej osoby z ofertą poszczególnych towarzystw ubezpieczeniowych. Takie rozwiązanie jest znacznie ciekawsze niż czytanie z kartek zapełnionych drobnych drukiem. W codziennej pracy przyda się jednak nie tylko przenośny komputer.

Agent ubezpieczeniowy musi być zorganizowany

Większość agentów ubezpieczeniowych musi samodzielnie zorganizować sobie dzień pracy. Trudno spamiętać wszystkie spotkania, a by o żadnym nie zapomnieć, warto postawić na solidny kalendarz. O ile część specjalistów preferuje tradycyjne kalendarze, o tyle część nie wyobraża sobie, by móc notować na papierze. Ci agenci najczęściej wspomagają się nowoczesnymi aplikacjami, które można dodatkowo zsynchronizować np. z pocztą elektroniczną.

W organizacji czasu pracy istotne jest posiadanie telefonu komórkowego. Taki ułatwia kontakt z klientami, bo pozwala choćby na szybkie potwierdzenie terminu spotkania. Agent ubezpieczeniowy powinien dysponować takim telefonem, w którym będzie mógł zapisywać imiona i nazwiska poszczególnych klientów. Takie rozwiązanie jest o tyle korzystne, że pozwala na spersonalizowane powitanie osoby dzwoniącej.

Sprzęt do zadań specjalnych?

Nie od dziś wiadomo, że pierwsze wrażenie jest niezwykle istotne. By agent ubezpieczeniowy mógł zaprezentować się potencjalnemu klientowi jako osoba dobrze zorganizowana i profesjonalnie wykonująca swoją pracę, musi on odpowiednio przygotować się do spotkania. Ten etap usprawnia korzystanie z nowoczesnych rozwiązań. Wspomniany laptop to jedno z nieodłącznych narzędzi pozwalających agentowi zapoznać klienta z ofertą. Jakimi jeszcze urządzeniami powinien posługiwać się na co dzień agent ubezpieczeniowy?

Na wyposażeniu każdego przedstawiciela towarzystw ubezpieczeniowych, który kontaktuje się z klientami i jest odpowiedzialny za podpisywanie umów, powinna znaleźć się również drukarka przenośna. O korzyściach płynących z jej posiadania można przeczytać również w tym artykule: „Drukarka przenośna dla agenta?”. Warto przy tym dodać, że korzystanie z laptopa i przenośnej drukarki eliminuje konieczności drukowania umów czy materiałów dla klienta na zapas. To pozwala zaoszczędzić czas marnowany na szukaniu niezbędnych dokumentów i jednocześnie ogranicza liczbę rzeczy, o jakie musi zadbać agent przed spotkaniem z klientem.

Pokaż się z dobrej strony

Korzystanie z dobrego sprzętu – choć wymaga nakładów – jest opłacalne. Nowoczesne narzędzia do organizacji czasu pracy, służące do kontaktu czy ułatwiające przestawianie klientowi korzyści płynących z wykupienia konkretnych polis przekładają się nie tyko na oszczędność czasu, lecz także na to, jak jest się postrzeganym. To zaś pozwala rozbudować bazę kontrahentów i korzystać z niej w przyszłości. To, jak agent ubezpieczeniowy zaprezentuje się osobie zainteresowanej ubezpieczeniem ma zatem znaczenie dla tego, czy zostanie polecony dalej. Referencje, jak wiadomo, znacząco ułatwiają zdobywanie kolejnych klientów i są w tej branży niezwykle cenne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>